Digitális Munkacsoport Hírek: 7 cég – 7 innovatív megoldás avagy, milyen HR megoldásokat alkalmazhatunk a kialakult veszélyhelyzetben?
A járványhelyzet eddig nem tapasztalt kihívások elé állította a vállalatokat és HR szakembereket, hiszen tömegesen kell kezelni a megváltozott munkakörülményeket, biztosítani a hatékony kapcsolattartást és információáramlást, mindemellett továbbra is éreztetni kell a megbecsülést és a csapathoz tartozást is.
Ezen változások hatására több innovatív vállalkozás rukkolt elő olyan ötlettel és fejlesztéssel, melyek segíthetik a kialakult helyzet megoldását, könnyítését.
Összegyűjtöttük a legizgalmasabb megoldásokat, melyek a járvány lecsengése után is hasznosak lehetnek, legyen szó motiválásról, fizetési rendszer módosításról, vagy toborzásról.
Jó olvasást kívánunk!
Battlejungle
Mi a termék/szolgáltatás? Online csapatépítő-szolgáltatás, mellyel céges HR eseményeket és közösségépítő játékokat lehet kezelni.
Covid-19 reakció: A Battlejungle ingyenessé tette rendszerét és több online kihívást épített be, így segítve fenntartani a csapat hatékony együttműködését.
Vállalati szempont: A kialakult irodai kultúra megváltozott és sok esetben a visszatérés sem lesz már ugyanaz, vegyes munkarendeket vezetnek be, azaz lesz, aki otthonról, míg lesz, aki a munkahelyen dolgozik. Így a legtöbb vállalat erre a kihívásra keres olyan megoldást, amellyel továbbra is biztosított a csapatépítés, a motiváció fenntartása.
A járványhelyzet kihirdetése óta közel 30 új cég kezdte el használni a Battlejungle platformját, többek között a DSV, a Techdata, a Loxon, a Nokia, a PPF, a Safeguard Global, a Cognizant vagy éppen a TMF Group.
Home office challenge: https://battlejungle.com/home-office-challenge
Home Office Escape Game: https://battlejungle.com/hq-games
Blue Colibri App
Mi a termék/szolgáltatás? Belső kommunikációs mobilplatform, mely elősegíti nagyvállalatok számára a munkavállalók közösségbe kapcsolását.
Covid-19 reakció: Ingyenesen elérhetővé tették a Blue Colibri App Smart csomagot, melyet három hónapig ingyenesen használhatnak a cégek, mindemellett a bevezetés és a szerver is ingyenes. Ezzel a csomaggal 4 funkciót használhatnak a cégek, többek között a kiemelt tájékoztatást, események, hírek megosztását vagy éppen a dokumentumtárat.
A kapacitásnövelésnek köszönhetően a rendszer bevezetése mindössze 2-3 hetet vesz igénybe.
Vállalati szempont: A belső kommunikációban előtérbe kerültek a digitális megoldások, kiemelten fontossá vált a munkatársak tájékoztatása és a szegmentált kommunikáció. A Blue Colibri App Smart hatására mintegy 20 cég vezette be a terméket.
Maven7
Mi a termék/szolgáltatás? A munkatársak együttműködésének és kommunikációjának feltérképezésével foglalkozó megoldás.
Covid-19 reakció: Hasznos, gyakorlati információkkal látják el a vezetőket, annak érdekében, hogy könnyebb legyen a változások miatti átállás, és hatékonnyá tegyék az otthoni munkavégzést.
Vállalati szempont: Távmunka helyzeteknél kiemelten fontos, hogy figyelembe vegyük az emberi tényezőket, elfogadjuk és megfelelően kezeljük a változások okozta stresszt, bizonytalanságot, amely a munkavállalókban kialakult.
Éppen ezért meg kell ismerni azokat a területeket, melyek a legnagyobb változáson mennek át és megtalálni azokat a belső influenszereket, akik segíthetik megérteni a belső folyamatokat és átadni az információkat a munkatársak számára.
- https://orgmapper.com/spreading-calmness-via-networks-of-trust-in-times-of-uncertainty/
- https://orgmapper.com/harnessing-the-power-of-collaboration-and-informal-relationships-in-a-time-of-remote-work/
Motivive
Mi a termék/szolgáltatás? Egy olyan teljesítmény-motivációs szoftver, amely lendületbe hozza szervezetet. Edukál, informál és cselekvésre ösztönöz!
Covid-19 reakció: A kis- és nagyvállalatok is átálltak, nyitottá váltak a digitalizációra, így nőtt a kereslet a megoldás iránt, mely támogatja a kollégákat a kapcsolattartásban, információáramlásban és egymás segítésében. A csapat lehetővé tette a gyors, egyedi igényekre szabott implementálást, így mindössze 2-3 hét alatt bevezethető a platform.
Vállalati szempont: A Fővárosi Vízművek esetében (mely jelenleg a negyedik legnagyobb stratégiai jelentőséggel bíró vállalat Magyarországon) három hét alatt fejlesztették ki azt a megoldást, melynek középpontjában a csapatkohézió, a kommunikáció fejlesztése áll.
Salarify
Mi a termék/szolgáltatás? Cégeknek szóló, munkavállalói előlegbiztosító rendszer.
Covid-19 reakció: A szolgáltatás igénybevétele a dolgozók számára alapesetben is ingyenes, ezúttal a cég a munkáltatók számára is díjmentesen elérhetővé tette szolgáltatását egészen 2020 év végéig. Az innovatív vállalkozás ezzel szeretne hozzájárulni a járvány következtében kialakuló személyes pénzügyi problémák enyhítéséhez, a munkavállalói jóllét megteremtéséhez. A szolgáltatások ingyenessé tétele mellett a platform olyan integrációs megoldásokat is kínál ügyfelei számára, amelyek segítségével a Salarify rendszere 100% online, azaz személyes érintkezés nélkül is bevezethető.
Vállalati szempont: Minden harmadik hazai munkavállaló folyamatosan ki van téve a pénzügyi stressznek, amely a jelenlegi válsághelyzetben csak tovább fokozódik. Azzal, hogy a dolgozók a munkáltatójuktól fizikai kontaktus nélkül juthatnak automatizált pénzügyi segítséghez, jobban tudnak reagálni a váratlan kiadásokra, eladósodás nélkül. Ezzel anyagilag biztonságosabbá és kiszámíthatóbbá tehető számukra a mindennapok a jelenlegi válsághelyzetben is, a munkáltatók pedig úgy növelhetik dolgozóik lojalitását és produktivitását, hogy ez nem jelent számukra többletkiadást.
Work.buzz
Mi a termék/szolgáltatás? Innovatív online platform, amely összeköti a munkadót, a munkavállalót, illetve a munkaerő-közvetítő cégeket.
Covid-19 reakció és vállalati szempont: A szabadúszók saját work.buzz adatlapjaira felkerült az online időpontfoglalás és chat funkció, így lehetőség nyílik másik platform használata nélküli kommunikációra.
Zyntern
Mi a termék/szolgáltatás? Újgenerációs pályakezdőknek szóló állásportál, mely felhasználóbarát módon segíti a fiatal tehetségek után kutató HR-esek, valamint a gyakornoki vagy pályakezdő állást kereső diákok egymásra találását.
Covid-19 reakció és vállalati szempont: A Zyntern ingyenes hirdetési csomagot ajánl az új regisztrált cégek számára, továbbá átmenetileg megemelték az ingyenes hirdetési lehetőségek számát és a jelentkezők fogadásának kapacitását is háromról tizenötre. Az egyetemista munkakeresők elkötelezettségének növelésére online esettanulmányi versenyt szerveztek, valamint Campus Rider néven online játékot hoztak létre, ahol az egyetemek egymással kelhetnek versenyre.