A BEFOGADÁS KÍVÜL-BELÜL ÉRTÉK: AZ ELSŐ HBLF SOKSZÍNŰ ÉS MÉLTÁNYOS MUNKAHELY CÍM NYERTESEI A PÁLYÁZATON VALÓ RÉSZVÉTELRŐL

A BEFOGADÁS KÍVÜL-BELÜL ÉRTÉK: AZ ELSŐ HBLF SOKSZÍNŰ ÉS MÉLTÁNYOS MUNKAHELY CÍM NYERTESEI A PÁLYÁZATON VALÓ RÉSZVÉTELRŐL

Először hirdettük ki a HBLF Sokszínű és Méltányos Munkahely pályázat nyerteseit, olyan magyar vállalatokat, akik nem csupán beszélnek a nemek közötti egyenlőség fontosságáról, hanem nap mint nap tesznek is érte, méghozzá célzott intézkedésekkel a befogadás elveinek érvényesítése érdekében. Ez az egyedülálló és mérhető eredményeken alapuló elismerés a valós elkötelezettséget és hatékonyságot díjazza a DEI területén. A megmérettetésen való részvételről a „kiváló elismerést elnyerő cégek” kategória három kiemelt helyezettjét kérdeztük.

A pályázat idei három legmagasabb pontszámot elért díjazottjai a Shell Hungary Zrt., a Tesco Hungary és a bp voltak: a vállalatok képviselőitől azt szerettük volna megtudni, miért is döntöttek úgy, hogy pályáznak az elismerésre, s mit jelent számukra a HBLF Sokszínű és Méltányos Munkahely cím.

„2002 óta minden évben készítünk esélyegyenlőségi tervet. A fejlődésünket és eredményeinket a munkatársaink visszajelzései mellett ez az elismerés is visszaigazolja. A nők részvétele a vezetésben egy olyan terület, ahol nagy előrelépést tettünk, ugyanis 2016 óta 50-50% a nők és a férfiak aránya az igazgatóságunkban és a felsővezetésben is. Kíváncsiak voltunk arra, hol tartunk ma Magyarországon a sokszínűség területén – erre ad számunkra visszajelzést ez az elismerés. Azt gondolom, hogy az adatalapú megközelítés emellett arra is rámutat, hol kell még fejlődnünk, segít meghatározni a prioritásokat, s hogy miként tűzzük ki a terveket az elkövetkező években. Hiszen a Shell stratégiája az, hogy az egyik legbefogadóbb, legsokszínűbb vállalat legyünk.” – mondta Istenesné Solti Andrea, a Shell Hungary Zrt. igazgatósági elnöke.

A pályázat kapcsán sokan kiemelték a mérés fontosságát. A sokszínűség területén ugyanis Magyarországon egyedülálló metodikát dolgoztak ki az EY Humán Tanácsadás szakértői, akik egy objektív kritériumrendszer megalkotásával és a pályázatok értékelésével járultak hozzá a cím megvalósulásához.

„Mi olyan vállalat vagyunk, ahol abban hiszünk, hogy nem elég cselekedni, hanem célokat kell kitűzni és mérni, transzparensen publikálni az adatokat. Mi vagyunk talán az egyetlen olyan kiskereskedő Magyarországon, aki immár 4. éve publikálja a nemek közötti összkereset (Gender Pay Gap) adatait, minden évben kiadjuk Sokszínűségi riportunkat, illetve Élelmiszerhulladék jelentésünket is. Hisszük, hogy valódi eredményt akkor lehet elérni, ha mérünk, ha valódi és releváns célokat tűzünk ki, és azokra építjük a céljaink elérését szolgáló aktivitásokat. A HBLF Sokszínű és Méltányos Munkahely elismerés alapját adó, EY által kidolgozott módszertan egy a piacon egyedülálló, objektív, transzparens megmérettetést jelentett számunkra.” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója.

S hogy mit jelent az elismerés akár a munkáltatói márka erősítése szempontjából?

„Személyesen nagyon sok vezetőtársamnak és kollégámnak fontos, hogy mi valóban egy méltányos és befogadó munkahely legyünk. Ebből fakadóan rendkívül büszkék vagyunk arra, amikor egy ilyen pályázat során mi magunk is egy kicsit más szemmel nézünk a saját aktivitásainkra– mindez óriási belső büszkeséget vált ki.” – tette hozzá Hevesi Nóra.

A munkavállalók mellett a toborzás szempontjából szintúgy előnyös lehet egy ilyen cím megszerzése.

„Nagyon örülünk minden ilyen visszajelzésnek, hiszen ezek abban is megerősítenek minket, hogy a munkaerőpiacon vonzó vállalat a bp. Ennek jelentős része a diverzitás, ami nem csak nekünk érték, hanem a munkaerőpiacon állást keresők számára egyaránt.” – mondta Joó Andrea, a bp Fleet Business Enablement Europe szakembere.

„Nagyon nagy öröm és megtiszteltetés volt, hogy kiválasztottként szerepelhettünk ebben a pályázatban. Ez valóban azt tükrözi, hogy a diverzitás érték, ami a mindennapi munkánk során is átfogja, átöleli tevékenységeinket. Valamint a belső víziók mellett külső visszajelzésként is szolgál a befogadáshoz kapcsolódó céljainkról a jövőre nézve.” – tette hozzá Paksi Gabriella, a bp People & Culture Senior tanácsadója.

A hátterében komoly munka folyt: az EY Humán Tanácsadás szakértői egy objektív kritériumrendszert dolgoztak ki, illetve a pályázatok értékelésével segítették az elismerés létrejöttét.

„A Sokszínűség, Méltányosság és Befogadás alapját képezi munkánknak mind „házon belül”, ahogy a kollégáinkkal együtt dolgozunk, mind külső kapcsolatainkban – ügyfeleinkkel és különböző szakmai és társadalmi közösségekkel, akikkel együtt működünk. Feladatunknak és felelősségünknek érezzük, hogy segítsük a pozitív változást, ezt globális sztenderdjeinkkel és helyi programokkal is támogatjuk. Nagy örömmel dolgoztuk ki a mérési rendszert Magyarországra is és bízunk benne, hogy egy minden évben bővülő résztvevői körrel további benchmarkokkal, valamint tanácsadási munkánkkal is tudjuk támogatni a szervezeteket a további fejlődésben és annak nyomon követésében.” – emelte ki Farkas Margit, az EY humán tanácsadással foglalkozó területének vezető Partnere.

„A sokszínűség nem elvont fogalom, hanem a vállalati kultúra mérhető eredményekkel igazolható elengedhetetlen eleme. Az EY Magyarország módszertana segít a befogadáshoz kapcsolódó aktivitások értékelésében, így a DEI-evolúció bármely pontján hasznos visszajelzést ad. Büszkék vagyunk arra, hogy már az első évben ilyen sokan pályáztak, s reméljük, a jövőben hasonlóan nagy érdeklődést vált ki az elismerés.” – mondta Kukely Marianna, a HBLF ügyvezető igazgatója.

A nyertesek teljes listája sajtóközleményünkben olvasható. Gratulálunk minden pályázónak – dolgozzunk együtt a befogadásért, legyen a jövő mindenkié!